Sortida a la Gerunda romana

Enviat per admin el Divendres, 15 de Abril de 2016 a les 21:23

El passat dimecres 6 d'abril els alumnes de 1r d'ESO vàrem anar al Museu d'Arqueologia de Sant Pere de Galligants a fer un taller de reconstrucció d'una via romana i un itinerari guiat amb un monitor per la ciutat antiga de Girona visitant les diferents restes de muralles, torres, carrers... que ens resten de l'antiga Gerunda. Ens van explicar com era una ciutat romana com Gerunda en el segle II d.C. Com totes les ciutats romanes tenia una etructura rectangular dividida de nord a sud per un carrer principal, el cardo maximus, i d'est a oest pel decumanus maximus. Aquesta estructura s'anomenava hipodàmica perquè la va idear Hipòdam de Milet. També vàrem poder veure les portes d'accés a la ciutat, part de les muralles amb els carreus ben polits i la zona del forum on hi ha actualment la catedral de Girona. Va ser una visita molt interessant i entretinguda sobretot la part de realitzar la via o calçada romana amb sorra i pedres tal i com ho feien els antics romans.